Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kulturní dědictví v rozvoji cestovního ruchu Vimperska
PEKOVÁ, Táňa
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současný stav a možnosti dalšího využití kulturního dědictví při rozvoji cestovního ruchu v oblasti Vimperska.
Kulturní dědictví v rozvoji cestovního ruchu Bechyňska
ČERNÁ, Iva
Tato práce se zabývá kulturním dědictvím v rozvoji cestovního ruchu {\clq}qBechyňska`` a jejím hlavním cílem je zhodnotit kulturní dědictví v rozvoji cestovního ruchu. Práce sleduje projevy dědictví jako předpokladu cestovního ruchu v celé oblasti i v jednotlivých obcích a pokouší se odpovědět na otázku, zda existují rozdíly v předpokladech cestovního ruchu mezi jednotlivými obcemi zkoumané oblasti. Dále hodnotí úlohu kulturního dědictví v potenciálu rozvoje cestovního ruchu jednotlivých obcí {\clq}qBechyňska``. Snaha nalézt odpověď na otázku, proč lidé spotřebovávají produkty cestovního ruchu, je jedním z hlavních témat výzkumu (PIZAM & MANSFELD 1999), protože je to právě motivace, jež je vnímána jako hlavní determinant chování turistů (PIZAM & MANSFELD 1999). Tato práce se také pokouší odhalit důvody cest na dovolenou v České republice a význam jednotlivých charakteristik cílového místa při výběru dovolené. V neposlední řadě se zaměřuje na image atraktivit.
Návrh projektu rozvoje cestovního ruchu - historický areál Klenová
HŘEBCOVÁ, Jaroslava
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování návrhu projektu řešícího vybrané téma rozvoje cestovního ruchu v historickém areálu Klenová, který se nachází v regionu Klatovsko v Plzeňském kraji. V této lokalitě se nachází dvě výrazné atraktivity a to hrad a zámek Klenová, na které volně navazují další kulturně-historické pamětihodnosti, které synergicky utvářejí zajímavý ráz typické české krajiny. Ze zjištěných problémových okruhů, které vyplynuly z provedené SWOT analýzy a následně SWOT matice, byly definovány strategické rozvojové oblasti, na které je vhodné zaměřit pozornost a které jsou součástí celkové strategie. Tyto oblasti, které jsou v souladu s dílčími cíli projektu, mají za cíl eliminovat nedostatky a problémy v lokalitě. Jedná se o tyto oblasti:  Produktová nabídka cestovního ruchu.  Kvalita poskytovaných služeb.  Marketing a informování návštěvníků.  Infrastruktura cestovního ruchu. V rámci těchto okruhů byly specifikovány dílčí cíle těchto okruhů a z nich vycházející strategická opatření. Mezi největší nedostatky patří především krátká doba pobytu návštěvníků v lokalitě, pouze sezónní využití, nedostatečná infrastruktura cestovního ruchu, kvalita poskytovaných služeb a nedostatek informací. Pro návštěvníky není připravena dostatečná produktová nabídka možností trávení volného času. V čele vždy bude stát Klenová, ovšem další zajímavosti jí mohou prospět ke zvýšení návštěvnosti a konkurenceschopnosti vůči jiným významným památkám. Propojení více kulturně-historických pamětihodností do jednoho celku je pro návštěvníka více lákavé a přispěje tak ke zvýšení návštěvnosti a prodloužení doby pobytu návštěvníka ve studované lokalitě. Jako nejefektivnější způsob propojení atraktivit na poměrně malém území se jeví naučná stezka, která bude propojovat významné pamětihodnosti lokality. Hlavní cíl práce byl naplněn vytvořením projektu {\clqq}Naučná stezka {\clqq}Po stopách dávných dob, Klenová {--} Týnec - Loreta``. Hrad a zámek Klenová a jeho okolí by v budoucnu měl poskytovat návštěvníkům větší nabídku možností trávení volného času, tak aby v oblasti strávili více času a na toto místo se rádi vraceli. Současně by měly být stávající služby poskytovány v dostatečné kvalitě a zároveň by měla být vylepšeny organizační záležitosti provozu hradu a zámku.
Předpoklady komercializace železné opony aktivitami cestovního ruchu
IŠOVÁ, Veronika
Práce se zabývá zhodnocením možností komercializace železné opony aktivitami cestovního ruchu. Cílem je posouzení předpokladů a zhodnocení potenciálu železné opony aktivitami cestovního ruchu a k jiným aktivitám Heritage Tourism a Dark Tourism a zjištění potenciální ochoty k účasti obyvatel České republiky na těchto aktivitách.
Kulturní dědictví v rozvoji cestovního ruchu Českokrumlovska
MESÁROŠOVÁ, Michaela
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit současný stav a možnosti dalšího využití kulturního dědictví při rozvoji cestovního ruchu v oblasti Českokrumlovska. Zhodnotily jsme kulturní potenciál cr v dané oblasti a provedli marketingový výzkum v regionu Nuts II Jihozápad. Bylo zpracováno 1 584 dotazníků vybraných mezi účstníky domácího kulturního cestovního ruchu v programu statistica. Výsledky jsou zaznámenány do tabulek a grafů.
Kulturní dědictví v rozvoji cestovního ruchu Třeboňska
VOCHOZKOVÁ, Lenka
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současný stav a možnosti dalšího využití kulturního dědictví při rozvoji cestovního ruchu v oblasti Třeboňska. Za tímto účelem bylo v této oblasti sledováno 50 typů atraktivit kulturního dědictví a také provedeno v průběhu měsíců července až září 2008 dotazovací šetření mezi 1598 domácími účastníky cestovního ruchu.
Předpoklady komercializace katastrof aktivitami cestovního ruchu
FULÍN, Petr
Zhodnocení možnosti komercializace katastrof aktivitami cestovního ruchu. Nastínění situace v nabídce a poptávce specifického trhu Dark Tourism. Posouzení předpokladů a zhodnocení potenciálu katastrof pro rozvoj aktivit Dark Tourismu. Srovnání postojů obyvatel České republiky k těmto aktivitám a jejich ochoty se těchto aktivit účastnit. A dále komparace postojů obyvatel z ekonomického a sociálního statutu.
Předpoklady komercializace rekatolizace aktivitami cestovního ruchu
TROJANOVÁ, Lucie
BP se zabývá zjištěním postoje obyvatel ČR na aktivitách Dark Tourism, zkoumá motivy účasti na aktivitách Dark Tourism a návštěvnost aktivit Dark Tourism. Konkrétně se zaměřuje na aktivity rekatolizace a čarodějnických procesů.
Kulturní dědictví v rozvoji cestovního ruchu vybrané oblasti horního toku Vltavy
ŘEHOŘOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se týká dědictví, heritage tourism, kulturního dědictví. Návštěva historických a kulturních míst je dnes jednou z nejpopulárnějších turistických aktivit. Práce se zabývá zhodnocením současného satvu a možností rozvoje culturního dědictví v oblasti horního toku Vltavy. Pro toto zhodnocení byly zjištěny informace o předpokladech kulturního dědictví, potenciálu oblasti, motivech pro návštěvu oblasti a image historických památek. Byl použit marketingový výzkum s dotazováním tváří v tvář u 1584 respondentů. Výsledky marketingového výzkumu ukazují jaké důvody mají respondenti k dovoleným v České republice a ukazují, že existují rozdíly v image různých atraktivit. To vše vypovídá o povědomí respondentů o oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.